Ruilen, Retourneren en Reclamaties


Kan ik mijn bestelling nog veranderen?

Nee, helaas niet.


Zodra je per e-mail een bevestiging van je bestelling van ons hebt gekregen, kun je de bestelling niet meer aanpassen. We sturen je order namelijk meteen naar ons logistiek, zodat het zo snel mogelijk geleverd kan worden. Als je je bestelling wilt annuleren, meteen nadat de bestelling geplaatst is, kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen hun best doen om je bestelling, indien nog mogelijk te annuleren.  



Kan ik mijn bestelling, of delen van mijn bestelling, annuleren?

Nee, helaas niet. We verwerken je bestelling meteen zodra we het ontvangen hebben, zodat het zo snel mogelijk geleverd kan worden. Als je je bestelling wilt annuleren, meteen nadat de bestelling geplaatst is, kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen hun best doen om je bestelling nog te annuleren. Als de order al doorgestuurd is naar ons logistiek, is annulering helaas niet meer mogelijk. Je kun je aankoop altijd retourneren of ruilen in een Zizzi winkel.



Hoe kan ik een product retourneren?

Het is niet lastig om producten te retourneren naar Zizzi.nl. Je hebt altijd 14 dagen de tijd om een product retour te sturen. Hieronder kun je lezen hoe je een product precies naar ons terug stuurt:


Retour via webshop
1. Vul het retourformulier in, welke geleverd is bij je bestelling. Plaats het formulier samen met de te retourneren artikelen in het retourpakket.
2. Bevestig het retourlabel, ook geleverd bij je bestelling, op het verpakte retourpakketje.Alleen bij gebruik van dit label zijn de kosten van retourneren 4.95 euro. Ben je het retourlabel kwijt of is het niet geleverd? Vraag dan om een nieuw label door een e-mail te sturen naar onze klantenservice: klantenservice@zizzi.nl.
3. Noteer het trackingnummer dat op het retourlabel staat (bijvoorbeeld door er een foto van te maken), zodat je het pakketje kunt volgen.
4. Geef je pakketje af bij een DPD servicepunt en bewaar het afgifte bewijs..
5. Stuur een e-mail naar retour@zizzi.nl of vul het standaard retour formulier in, waar je je ordernummer noteert en meldt dat je sommige/alle producten hebt geretourneerd.


We ontvangen en registreren je retour ongeveer 3-5 werkdagen nadat je het pakketje hebt afgegeven bij DPD. Een terugzending wordt betaald door de klant en kost 4.95 euro. Dit bedrag zal worden ingehouden van het bedrag dat wordt terugbetaald.  


Retour via winkel

Belangrijk! Je kunt je bestelling alleen maar terugbrengen of ruilen in een fysieke winkel, als je betaald hebt met je credit  card of met iDeal. Alle bestellingen die betaald zijn met Klarna Factuur kunnen alleen worden geretourneerd wvia DPD afgifte punt met gebruik van het retour label.


1. Print een kopie van je factuur uit en neem deze mee naar de winkel.

2. Ga naar de dichtstbijzijnde Zizzi winkel om je artikel te ruilen of te retourneren. Onthoud dat het assortiment in een fysieke winkel kan verschillen met die van de webshop. We kunnen niet garanderen dat een artikel dat gekocht is op de webshop, op voorraad is in een fysieke winkel.



Zijn mijn geretourneerde producten ontvangen?

Zodra we je teruggestuurde artikelen ontvangen hebben, sturen we je een bevestiging via e-mail. Als je na een week nog geen e-mail van ons hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de klantenservice.


Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat de producten ons bereiken en dat ze niet beschadigen tijdens het terug sturen. Vergeet dus niet om het trackingnummer van de retourzending te noteren. Als je er voor gekozen hebt om een alternatieve bezorgservice te gebruiken, zal het retourproces helaas langer duren en in sommige gevallen zelfs ons logistiek niet bereiken, als we informatie over de zending missen.



Kan ik artikelen ruilen?

Je kunt artikelen gekocht op Zizzi.nl ruilen in een fysieke Zizzi winkel. Vergeet dan niet om een kopie van de verzendbevestiging mee te nemen. Het is niet mogelijk om producten te retourneren als je betaald hebt met Klarna Factuur.


Het is niet mogelijk om een artikel te ruilen door het terug te sturen naar Zizzi. Items die worden geretourneerd zullen gerestitueerd worden.



Ik heb een defect artikel ontvangen. Wat moet ik doen?

Als je een defect artikel hebt ontvangen, of het artikel begint vlak na aankoop gebreken te tonen,  kun je contact opnemen met de klantenservice via klantenservice@zizzi.nl of 020 – 241 57 98. Stuur ons een foto van het defecte product. De klantenservice zal het probleem bekijken en als het product naar ons geretourneerd moet worden, sturen we je een gratis retourlabel.


Je kunt er ook voor kiezen om het product, samen met een kopie van de verzendbevestiging, naar een fysieke Zizzi winkel te brengen. Zij geven je daar een nieuw artikel of een restitutie.



​Wanneer krijg ik mijn geld terug na een retournering?

Terugbetalingen worden meestal 1-3 werkdagen nadat we het retour hebben ontvangen verwerkt.


De terugbetaling zal altijd op dezelfde betalingsmanier worden gedaan, als de manier die je gebruikt hebt tijdens de originele bestelling. Afhankelijk van die betalingswijze, wordt onze terugbetaling meestal 2-30 dagen nadat we het geld hebben overgemaakt naar je rekening overgemaakt. Als je betaald hebt met Klarna Factuur, zal Klarna contact opnemen over de terugbetaling.


We kunnen een terugbetaling tegenhouden totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat we bewijs hebben ontvangen dat je het product hebt opgestuurd.


De klant is persoonlijk aansprakelijk voor eventuele beschadiging of vermissing van het product, wat voor verlaging van de restitutie kan zorgen.



Wat moet ik met mijn Klarna Factuur doen als ik mijn bestelling geheel/gedeeltelijk wil retourneren?

Als je een item naar de webshop wilt terugsturen, is het belangrijk dat je contact opneemt met Klarna om de betalingsdatum te veranderen. Als de datum van de factuur niet is veranderd als we de geretourneerde producten ontvangen, kan het zijn dat je betalingsherinneringen van Klarna ontvangt. Hier heeft Zizzi geen invloed op.


Om de betalingsdatum van je factuur te veranderen, kun je Klarna contacteren via: 020 808 2853.



Moet ik iets op mijn Klarna Factuur betalen als ik de gehele bestelling heb teruggestuurd?

Ja, je moet dan nog steeds de factuur- en retourkosten betalen. Zodra we je zending hebben ontvangen, sturen we je een creditnota waarop staat welk bedrag kan worden afgetrokken van de originele factuur. Vergeet niet dat je er persoonlijk voor moet zorgen dat de betalingsdatum van de factuur veranderd moet worden als je een product retourneert.


Voor meer informatie over je factuur kun je contact opnemen met Klarna via: 020 808 2853.



Jullie hebben het verkeerde bedrag aan me terugbetaald. Wat moet ik doen?

Als we het verkeerde bedrag hebben vergoed, kun je contact opnemen met onze klantenservice op 020 – 241 57 98 of klantenservice@zizzi.nl en je ordernummer en het correcte bedrag aan ons doorgeven.


Belangrijk: Verzendkosten (van een bestelling of een retourzending) worden alleen vergoed als het artikel gebreken vertoont.



Waarom zijn de verzendkosten niet vergoed?

Verzendkosten (van een bestelling of een retourzending) worden alleen vergoed als het artikel gebreken vertoont of als een bestelling volledig wordt teruggezonden. Als je een verkeerd of defect product hebt ontvangen kun je contact opnemen met onze klantenservice via 020 – 241 57 98 of klantenservice@zizzi.nl, geef aan hen je ordernummer door. We zullen je helpen om het product kosteloos naar ons terug te sturen.



Jullie hebben me het verkeerde product gestuurd. Wat moet ik doen?

Als we je het verkeerde product toegestuurd hebben en het product staat wel genoteerd op je factuur, adviseren we je om contact op te nemen met onze klantenservice. Zij zullen je vragen om je ordernummer. We zullen onderzoeken wat er mis is gegaan met je bestelling en zo snel mogelijk met een oplossing komen.



Kan ik een artikel dat ik cadeau heb gekregen ruilen?

Cadeaus die gekocht zijn op onze webshop kunnen geruild worden in onze fysieke winkels. Het is ook mogelijk om het product terug te sturen naar: Ball Wholesale ApS, Kløvermarken 29, DK7190 Billund, Denmark, t.a.v. Customer Services. Kies je ervoor om het cadeau te ruilen in een fysieke winkel? Vergeet dan niet om een kopie van de factuur mee te nemen. Je kunt ervoor kiezen het product te ruilen voor een ander artikel, een voucher te krijgen of voor een terugbetaling.


Als je het item terugstuurt naar Ball Wholesale ApS zal de aankoopprijs teruggestort worden naar diegene die het cadeau besteld heeft. Die terugbetaling duurt 2-30 dagen, afhankelijk van de betalingswijze die gebruikt is tijdens de bestelling.



Informatie over klachten

Je kunt altijd contact opnemen met onze klantenservice als je tegen problemen aanloopt.

Zij zijn te bereiken per e-mail: klantenservice@zizzi.nl of per telefoon: 020 – 241 57 98.


Mocht er een geschil ontstaan, kun je een officiële klacht indienen. Hieronder staat omschreven hoe je dat kunt doen:


Je kunt de website van de Europese Commissie de Onlinegeschillenbeslechting raadplegen. Je kunt hier de klacht indienen: http://ec.europa.eu/odr. Als je een klacht indient, is het nodig om ons e-mailadres door te geven: klantenservice@zizzi.nl.