Klantenservice

Retourneren en ruilen

We ruilen en retourneren goederen binnen 30 dagen in onze winkels en online. Alle Club Zizzi-leden kunnen gratis retourneren

Zijn mijn geretourneerde producten ontvangen?

Zodra we je teruggestuurde artikelen ontvangen hebben, sturen we je binnen uiterlijk 1-14 werkdagen een bevestiging via e-mail. Vanaf dit moment duurt het uiterlijk 7 werkdagen voordat je bent terugbetaald. Als je na een week niet van ons hebt ontvangen, kun je contact opnemen met de klantenservice.

Het is de verantwoordelijkheid van de klant dat de producten ons bereiken en dat ze niet beschadigen tijdens het terug sturen. Vergeet dus niet om het trackingnummer van de retourzending te noteren. Als je er voor gekozen hebt om een alternatieve bezorgservice te gebruiken, zal het retourproces helaas langer duren en in sommige gevallen zelfs ons logistiek niet bereiken, als we informatie over de zending missen.

Retourneren en ruilen

  • Als lid van Club Zizzi heb je 100 dagen retourrecht. Als je geen lid bent van Club Zizzi, heb je 30 dagen retourrecht.
  • Het is niet mogelijk om webshop artikelen te ruilen.
  • Artikelen kunnen alleen worden geretourneerd indien deze zijn voorzien van de originele, aangehechte labels. Sieraden, badkleding en ondergoed dienen bovendien voorzien te zijn van de intacte verzegeling.
  • Indien het artikel is gebruikt anders dan nodig is om de eigenschappen of maat van het artikel vast te stellen, behouden wij ons het recht voor om na een beoordeling de restitutie te verminderen of geheel te laten vervallen.
  • Online aankopen dienen te worden geretourneerd zoals beschreven op het retourlabel.

Hoe kan ik een product retourneren?

Als Club Zizzi member kun je binnen 100 dagen retourneren en retourneren is voor jou gratis. Ben je geen lid van Club Zizzi, dan kun je binnen 30 dagen retourneren. Het retourrecht gaat in vanaf de dag dat je je bestelling ontvangt.

>

Je kunt artikelen retourneren door gebruik te maken van het voorgefrankeerde retourlabel dat is meegeleverd in je pakket.

Je draagt zelf de kosten voor de retourzending (€9 met het prepaid retouretiket) wanneer je de aankoop ongedaan wilt maken - zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was. Het etiket werkt als een gefrankeerde postzegel. Het bedrag van €9 wordt door ons in mindering gebracht op het aan jou terug te betalen bedrag. Retourneren voor Zizzi Club members is kosteloos.

Als je ervoor hebt gekozen om met Klarna te betalen, is het belangrijk dat wanneer je iets retourneert, je Klarna informeert dat je reeds een retour bent gestart. Je kunt zo de factuur tijdelijk laten pauzeren zodat de retourzending eerst kan worden verwerkt en Klarna je vervolgens een nieuwe factuur kan toesturen. Je kunt de retour aanmelden via je Klarna-account of door contact op te nemen met de klantenservice van Klarna.

Als je ervoor kiest om items uit verschillende orders in hetzelfde pakket retour te zenden, vragen wij je ons hierover te informeren.

Het is niet mogelijk om items te retourneren door deze zelf bij Ball Group Denmark ApS in Billund te leveren.

Vergeet niet om de retourinstructies in je pakket te volgen - en bewaar het verzendbewijs dat is ontvangen bij de afgifte van de retourzending goed totdat de retour volledig is verwerkt.

Wat kost retourneren?

Als je besluit een artikel te retourneren, draag je zelf de retourkosten van €9 - zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was.

Je kunt het meegeleverde voorgefrankeerde retouretiket gebruiken en de stapsgewijze instructies volgen. De retourkosten worden verrekend met de terugbetaling na ontvangst van de retourzending.

Ben je Club Zizzi Member? Dan is retourneren voor jou gratis. Als je het bijgevoegde retouretiket gebruikt, zijn de verzendkosten voor jou als Zizzi

Member als volgt:

Prijs Lid
DHL 9 EUR Gratis
DpD 9 EUR Gratis
DHL Express 9 EUR 9 EUR

Retour van een defect item

Als een beschadigd of onjuist artikel hebt ontvangen, draagt Zizzi de retourkosten. Om deze claim te starten dien je het beschadigde artikel te retourneren met behulp van het retouretiket dat bij je pakket is gevoegd en de ingevulde retourbon meesturen.

Hoe kan ik retourneren en wanneer ontvang ik de terugbetaling?

Retourneren van artikelen:

Je kunt online gekochte artikelen retourneren door gebruik te maken van het bijgeleverde voorgefrankeerde retourlabel in je bestelling. In het pakket vind je instructies hoe je de artikelen kunt retourneren.

Bestellingen bezorgd per DPD, worden geretourneerd via een DPD punt.

Bestellingen bezorgd per DHL, worden geretourneerd via een DHL punt.

Tip: op de retoursticker staat het logo van het postpunt waar het pakket dient te worden ingeleverd.

Let op: als je besluit een artikel te retourneren, draag je zelf de retourkosten - zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was. Uitgezonderd Club Zizzi leden: indien je lid bent van Club Zizzi is retourneren bij gebruik van het meegeleverede retourlabel kosteloos.

Terugbetaling:

Terugbetalingen worden gedaan naar hetzelfde betaalmiddel als waarmee de betaling is geplaatst. Nadat je de creditnota hebt ontvangen, duurt het ca. 1-3 werkdagen voordat het bedrag is teruggestort. Als je met Klarna hebt betaald, wordt de Klarna factuur na de retourverwerking aangepast. Het duurt ca. 5-15 werkdagen voordat Klarna een restitutieformulier verstuurt of het bedrag terugstort.

Ik ben mijn retourlabel kwijt

Indien je niet (meer) over een retourlabel beschikt en artikelen wilt retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen je een nieuw label toesturen.

Kan ik een artikel ruilen?

Artikelen die gekocht zijn in de Zizzi webshop, www.zizzi.be/nl, kunnen worden geretourneerd naar Zizzi. Ruilen is niet mogelijk. In je bestelling vind je een gefrankeerd retourlabel. Als je lid bent van Club Zizzi is retourneren gratis. Voor niet-leden wordt er 9 euro in mindering gebracht op het terug te betalen bedrag na ontvangst van de retourzending bij ons warenhuis in Denemarken.

De terugbetaling wordt via hetzelfde betaalmiddel/rekeningnummer gedaan als werd gebruikt voor de aankoop. Het bedrag staat binnen 2-30 werkdagen na de verwerking van je retourzending op je rekening, afhankelijk van het gekozen betaalmiddel.  

Artikelen kunnen uitsluitend worden geretourneerd indien deze zijn voorzien van alle originele, aangehechte labels.

Je kunt ruilen, een klacht indienen of je geld terugkrijgen in alle eigen winkels van Zizzi, voor goederen die via de webshop zijn gekocht, op vertoon van een geldige factuur. Artikelen kunnen alleen worden geruild of geretourneerd als ze nog hun oorspronkelijke hangertje en prijskaartje hebben.

In het geval van een klacht betalen wij altijd de verzendkosten van de retourzending. Het is belangrijk dat je in het pakket duidelijk maakt dat het artikel als klacht wordt teruggestuurd. Het geld wordt bijgeschreven via het betaalmiddel waarmee de bestelling is betaald.

Jullie hebben het verkeerde product geleverd – wat moet ik nu doen?

Als we een verkeerd item hebben geleverd, of een item vergeten te leveren zijn, neem dan contact op met onze klantenservice. Zij zullen je vragen naar het ordernummer, je order bekijken en zo snel mogelijk met een passende oplossing komen.

Als je een product hebt besteld dat uitverkocht is, zal dat item van je order worden verwijderd. Hier zal je via e-mail een update over ontvangen, zodra we de rest van je bestelling verzenden.

Waarom zijn de verzendkosten niet vergoed?

Verzendkosten (van een bestelling of een retourzending) worden alleen vergoed als het artikel gebreken vertoont. Indien je een volledige bestelling retour stuurt, worden enkel de verzendkosten vergoed, de kosten van de retourzending zijn voor de klant.

Als je een verkeerd of defect product hebt ontvangen kun je contact opnemen met onze klantenservice via 020 – 241 57 98 of [email protected], geef aan hen je ordernummer door.

We zullen je helpen om het product kosteloos naar ons terug te sturen.

Jullie hebben het verkeerde bedrag aan me terugbetaald. Wat moet ik doen?

Als we het verkeerde bedrag hebben vergoed, kun je contact opnemen met onze klantenservice op 020 – 241 57 98 of [email protected] en je ordernummer en het correcte bedrag aan ons doorgeven.

Belangrijk: Verzendkosten (van een bestelling of een retourzending) worden alleen vergoed als het artikel gebreken vertoont.

​Wanneer krijg ik mijn geld terug na een retournering?

Terugbetalingen worden meestal 1-3 werkdagen nadat we het retour hebben ontvangen verwerkt.

De terugbetaling zal altijd op dezelfde betalingsmanier worden gedaan, als de manier die je gebruikt hebt tijdens de originele bestelling. Afhankelijk van die betalingswijze, wordt onze terugbetaling meestal 2-30 dagen nadat we het geld hebben overgemaakt naar je rekening overgemaakt. Als je betaald hebt met Klarna Factuur, zal Klarna contact opnemen over de terugbetaling.

We kunnen een terugbetaling tegenhouden totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat we bewijs hebben ontvangen dat je het product hebt opgestuurd.

De klant is persoonlijk aansprakelijk voor eventuele beschadiging of vermissing van het product, wat voor verlaging van de restitutie kan zorgen.

Kan ik mijn aankoop annuleren?

Indien de bestelling nog niet is verwerkt en nog niet is aangeboden ter verzenden, kan deze wor

Als u wilt annuleren, moet u ons binnen 30 dagen na ontvangst van het item(s) duidelijk informeren dat u gebruik wilt maken van uw recht om te annuleren. Als lid van Club Zizzi heb je een retourrecht van 100 dagen in plaats van 30 dagen.

U kunt dit bijvoorbeeld doen door het standaard annuleringsformulier te gebruiken dat u samen met uw factuur hebt ontvangen alvorens u het item(s) heeft ontvangen.

Voor het retourneren van een item kunt u het retourlabel gebruiken dat in uw pakket zit. U kunt de instructies volgen die in het pakket zijn opgenomen.

U kunt er ook voor kiezen om items in een van Zizzi's eigen winkels te retourneren.Op vertoon van uw factuur kunt u artikelen die in de webshop zijn gekocht ruilen of retourneren en defecte goederen terugsturen.

Kan ik mijn bestelling, of delen van mijn bestelling, annuleren?

Nee, helaas niet. We verwerken je bestelling meteen zodra we het ontvangen hebben, zodat het zo snel mogelijk geleverd kan worden. Als je je bestelling wilt annuleren, meteen nadat de bestelling geplaatst is, kun je contact opnemen met de klantenservice. Zij zullen hun best doen om je bestelling nog te annuleren. Als de order al doorgestuurd is naar onze logistiek, is annulering helaas niet meer mogelijk.

Kan ik mijn order wijzigen?

Normaal gesproken is dit niet mogelijk.

Wanneer je een bevestiging van je bestelling per e-mail hebt ontvangen, kun je een order niet meer wijzigen. Dit omdat wij de order direct doorsturen naar ons magazijn om de levering zo snel mogelijk te laten verlopen.

Indien je een order na het plaatsen wenst te annuleren, kun je contact opnemen met de klantenservice. Wij kunnen dan proberen je order te wijzigen.

We kunnen geen producten aan je order toevoegen.

Ik heb een defect artikel ontvangen. Wat moet ik doen?

Als u een artikel in de webshop heeft gekocht dat, ondanks ons kwaliteitscontroleproces, een defect heeft dat u de reden geeft om te klagen, dient u het artikel terug te sturen met behulp van het retourlabel in het pakket en een ingevuld retourformulier naar:

Zizzi Denmark ApS
Kløvermarken 29 
7190 Billund
Denmark 
FAO Customer Services

We zullen het item zo snel mogelijk onderzoeken. Vergeet niet het meegeleverde retouretiket te gebruiken. Je hoeft niet te betalen voor de gemaakte kosten als je defecte goederen naar ons terugstuurt.

Retourzendingen met Klarna aankoop op rekening

Wat moet ik doen als ik een betalingsherinnering van Klarna ontvang?
 
Retourzendingen naar ons duren altijd iets langer (tot 14 werkdagen), dus je Klarna-betalingstermijn kan eerder zijn.

Klarna is onze externe betalingsdienstaanbieder voor aankopen op rekening. Als je met Klarna Factuur bestelt, heeft je factuur altijd een betalingstermijn van 14 dagen vanaf de datum van verzending.

In het geval van een retourzending kan het helaas snel tot een overlapping komen tussen de betalingstermijn van Klarna en de verwerking van de retourzending door ons.

Om aanmaningen en betalingsherinneringen van Klarna te voorkomen, raden wij je daarom altijd aan je Klarna-factuur te pauzeren door de retourzending te registreren.

Je kunt dit eenvoudig doen in de Klarna app of in je klantenaccount op Klarna.nl. Je kunt de retourzending ook sturen naar de Klarna Klantenservice op 020 808 2852 of via de live chat op Klarna.

Retourneren van bestellingen betaald via Klarna

Klarna is een externe dienstverlener, buiten Zizzi om, die Afterpay betalingen als mogelijkheid biedt. Wanneer je bij Zizzi een bestelling via Klarna plaatst, dan heeft de factuur een vervaldatum van 14 dagen vanaf de dag dat we je bestelling versturen.

Wanneer je de bestelling, of een deel daarvan, retourneert, kan het gebeuren dat de vervaldatum van de Klarna-factuur en de afhandeling van de retourverwerking niet op elkaar aansluiten.

Om herinneringen en aanmaningen van Klarna te voorkomen, raden we ten zeerste aan om Klarna te informeren over de retourzending en de factuur te pauzeren wanneer je weet dat je over de gestelde termijn zult gaan.

Dit doe je eenvoudig zelf door aan te vinken dat je reeds een retour bent gestart in de Klarna app of in je account op Klarna.nl, waardoor het betaalverzoek tijdelijk kosteloos pauzeert.

Hiermee kunnen de artikelen eerst retour komen waardoor het bedrag juist wordt aangepast.

Tevens kun je bij vragen over je Klarna-factuur Klarna contacteren via 020 80 82 852 of via de livechat op Klarna.nl

Veelgestelde vragen

Als Club Zizzi member kun je binnen 100 dagen retourneren en retourneren is voor jou gratis. Ben je geen lid van Club Zizzi, dan kun je binnen 30 dagen retourneren. Het retourrecht gaat in vanaf de dag dat je je bestelling ontvangt.

Je kunt artikelen retourneren door gebruik te maken van het voorgefrankeerde retourlabel dat is meegeleverd in je pakket.

Je draagt zelf de kosten voor de retourzending (€9 met het prepaid retouretiket) wanneer je de aankoop ongedaan wilt maken - zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was. Het etiket werkt als een gefrankeerde postzegel. Het bedrag van €9 wordt door ons in mindering gebracht op het aan jou terug te betalen bedrag. Retourneren voor Zizzi Club members is kosteloos.

Als je ervoor hebt gekozen om met Klarna te betalen, is het belangrijk dat wanneer je iets retourneert, je Klarna informeert dat je reeds een retour bent gestart. Je kunt zo de factuur tijdelijk laten pauzeren zodat de retourzending eerst kan worden verwerkt en Klarna je vervolgens een nieuwe factuur kan toesturen. Je kunt de retour aanmelden via je Klarna-account of door contact op te nemen met de klantenservice van Klarna.

Als je ervoor kiest om items uit verschillende orders in hetzelfde pakket retour te zenden, vragen wij je ons hierover te informeren.

Het is niet mogelijk om items te retourneren door deze zelf bij Ball Group Denmark ApS in Billund te leveren.

Vergeet niet om de retourinstructies in je pakket te volgen - en bewaar het verzendbewijs dat is ontvangen bij de afgifte van de retourzending goed totdat de retour volledig is verwerkt.

Als je besluit een artikel te retourneren, draag je zelf de retourkosten van €9 - zelfs als de oorspronkelijke verzending gratis was.
Je kunt het meegeleverde voorgefrankeerde retouretiket gebruiken en de stapsgewijze instructies volgen. De retourkosten worden verrekend met de terugbetaling na ontvangst van de retourzending.
Ben je Club Zizzi Member? Dan is retourneren voor jou gratis. Als je het bijgevoegde retouretiket gebruikt, zijn de verzendkosten voor jou als Zizzi

Member als volgt:

Prijs Lid
DHL 9 EUR Gratis
DpD 9 EUR Gratis
DHL Express 9 EUR 9 EUR

Retour van een defect item

Als een beschadigd of onjuist artikel hebt ontvangen, draagt Zizzi de retourkosten. Om deze claim te starten dien je het beschadigde artikel te retourneren met behulp van het retouretiket dat bij je pakket is gevoegd en de ingevulde retourbon meesturen.

KLANTENSERVICE
Heb je vragen over onze producten, je bestelling, je retourzending of artikelen die je in de webshop hebt gekocht? Neem gerust contact op met onze klantenservice.
Bel onze klantenservice: 020 808 18 27 033-10 08 52
E-mail ons: [email protected]
Let op: vergeet niet om je ordernummer te vermelden.

OPENINGSTIJDEN KLANTENSERVICE:
Maandag - Donderdag 09:00-17:00, Vrijdag 09:00-16:00 uur
We proberen jouw vraag zo snel mogelijk te beantwoorden.
NB: De klantenservice is gesloten tijdens weekenden en feestdagen.
Zizzi Denmark ApS, Kløvermarken 29, DK-7190 Billund, Denemarken | CRN: 14017577

Terugbetalingen worden meestal 1-3 werkdagen nadat we het retour hebben ontvangen verwerkt.
De terugbetaling zal altijd op dezelfde betalingsmanier worden gedaan, als de manier die je gebruikt hebt tijdens de originele bestelling. Afhankelijk van die betalingswijze, wordt onze terugbetaling meestal 2-30 dagen nadat we het geld hebben overgemaakt naar je rekening overgemaakt. Als je betaald hebt met Klarna Factuur, zal Klarna contact opnemen over de terugbetaling.
We kunnen een terugbetaling tegenhouden totdat we de producten hebben ontvangen, of totdat we bewijs hebben ontvangen dat je het product hebt opgestuurd.
De klant is persoonlijk aansprakelijk voor eventuele beschadiging of vermissing van het product, wat voor verlaging van de restitutie kan zorgen.

Indien je niet (meer) over een retourlabel beschikt en artikelen wilt retourneren, neem dan contact op met onze klantenservice, zij kunnen je een nieuw label toesturen.

Je kan lid worden van Club Zizzi door in jouw lokale Zizzi winkel het registratieformulier in te vullen.

[email protected]

E-mails worden beantwoord op werkdagen, zo snel mogelijk binnen 24 uur

E-maill

Chat

Maandag - Donderdag 09:00-17:00
Vrijdag 09:00-16:00 uur

Start een gesprek

 

020 808 18 27

Maandag - Donderdag 09:00-17:00
​​​​​​​Vrijdag 09:00-16:00 uur

NB: Onze klantenservice spreekt Nederlands